Надходження до місцевих бюджетів Закарпаття за 3 квартали 2024 року зменшились на 12,8%
За 9 місяців 2024 року до загального фонду місцевих бюджетів Закарпатської області без урахування трансфертів надійшло 7 286,9 млн грн, що складає 102,6% плану та на 12,8% менше обсягу надходжень за відповідний період 2023 року.
Як розповідає Юлія Траньович, консультантка з бюджетних питань Асоціації міст України в Закарпатській області, таке зменшення надходжень було очікуваним в результаті прийнятої норми щодо вилучення з місцевих бюджетів до державного бюджету ПДФО від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу.
При цьому, порівнюючи з результатами за січень-вересень 2023 року, 53 територіальні громади все ж таки мають позитивний темп росту надходжень. Найбільше зростання доходів досягнуто в Кам’янській (на 79% більше), Зарічанській (на 63% більше), Івановецькій (на 58% більше) та Богданській (на 51% більше) сільських територіальних громадах. Це громади, для яких вилучення ПДФО з грошового забезпечення військовослужбовців не мало значного впливу через його відсутність або незначну частку в бюджеті.
У співставних умовах без врахування «військового» та «силового» ПДФО у 2023 році найбільше зростання доходів за 9 місяців 2024 року спостерігається у Кам’янській (на 79% більше), Баранинській (на 78% більше), Ставненській (на 67% більше), Зарічанській (на 63% більше), Івановецькій (на 58% більше) сільських, Перечинській міській (на 56% більше), Ясінянській селищній (на 54% більше) та Богданській сільській (на 54% більше) територіальних громад. В одних громадах основними причинами такого збільшення доходів є зростання надходжень єдиного податку або податку на доходи фізичних осіб, в інших – акцизного податку, надходжень плати за землю або плати за надання адміністративних послуг.
Наразі в процесі планування бюджетів на 2025 рік найбільш важливими для громад є питання закріплення на постійній основі зарахування до бюджетів громад 64% ПДФО, відновлення зарахування до бюджетів громад «силового» ПДФО та компенсації коштів вилученого «військового» ПДФО, а також зупинення на час воєнного стану вилучення реверсної дотації з місцевих бюджетів та інші.