“Для дітей суспільство без бар’єрів”
Дата: 28.12.2021 13:26
Кількість переглядів: 557
У межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 366-р, розпорядженням Закарпатської ОДА № 943 від 15.11. 2021 року ,"Про план заходів на 2021 і 2022 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року у Закарпатській області" - важливим завданням в житті сучасного суспільства залишається створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, задоволення особливих потреб усіх учасників освітнього процесу, створення інклюзивного освітнього середовища.
На виконання постанови КМУ від 15.09. № 957 та листа департаменту освіти і науки Закарпатської державної адміністрації від 13.12.2021 року №01-15/27119 на базі Горінчівського ЗЗСО І-ІІІ ст. Горінчівської сільської ради (директор Доромбей М. А.) фахівцями (консультантами) комунальної установи "Горінчівський інклюзивно-ресурсний центр" Горінчівської сільської ради (директор Борисевич Л. П.) був проведений навчальний семінар. До спільної роботи на семінарі були запрошені Голови і члени Команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами закладів загальної середньої освіти Горінчівської сільської ради. Учасниками семінару був обговорений План заходів на 2021-2022 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар'єрного простору в Україні в рамках інформаційної кампанії , "ДЛЯ ДІТЕЙ суспільство без бар'єрів".
Фахівці (консультанти), "Горінчівського ІРЦ" Олександра Рокосовик та Катерина Русанюк значну увагу приділили питанню ознайомлення присутніх із порядком визначення категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з особливими освітніми потребами та рівнів підтримки в освітньому процесі. У подальшому ця робота буде продовжуватися в освітніх закладах Командами психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у супроводі фахівців (консультантів) ІРЦ.
Фахівцем (консультантом), "Горінчівського ІРЦ" Миколою Величком після аналізу стану сформованості, "Індивідуальних програм розвитку" для учнів інклюзивних класів Монастирецького (7 учнів), Березівського (5 учнів), Горінчівського (1 учень) у закладах загальної середньої освіти Горінчівської сільської ради представлена нова форма ІПР та доведені особливості її створення шкільними Командами супроводу у ІІ семестрі 2021-2022 н.р.
І як підсумок спільної роботи учасників семінару-практикуму директор ІРЦ Борисевич Л. П. зазначила, що необхідними умовами формування інклюзивного середовища в закладах освіти є подолання соціальних та психологічних бар’єрів, впровадження педагогіки партнерства, створення універсального дизайну та розумних пристосувань в межах безбар’єрного фізичного та психологічного простору.
А в організації інклюзивного навчання важливим є чіткий розподіл ролей, обов’язків та тісна співпраця всіх учасників освітнього процесу.