Про зміни у призначенні субсидій і пільг на оплату житлово-комунальних послуг
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України», починаючи з 1 жовтня 2022 року, розпочалася поетапна передача функцій адміністрування житлових субсидій та пільг Пенсійному фонду України. З 1 грудня 2022 року функції із призначення субсидій та пільг перейдуть до органів Пенсійного фонду. Які зміни у цій сфері очікують громадян?
Починаючи з 1 жовтня цього року, Пенсійний фонд України здійснює фінансування призначених органами соціального захисту населення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг.
До 1 грудня 2022 року порядок звернення за призначенням таких субсидій і пільг та, власне, і механізм їх призначення не змінюється: прийом документів від громадян та призначення виплат у жовтні-листопаді продовжують здійснювати органи соціального захисту населення.
З 1 грудня 2022 року подавати документи для оформлення житлових субсидій і пільг можна, як і раніше, особисто до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади; в центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи), а також особисто або поштою до сервісних центрів Пенсійного фонду України. Крім того, документи можна буде подавати і через портал «Дія» та вебпортал або мобільний додаток Пенсійного фонду України.
Нагадаємо, що органи Пенсійного фонду України працюють за принципом екстериторіальності, тож подавати заяви можна буде у будь-який сервісний центр Пенсійного фонду України, незалежно від місця проживання громадян.
Громадянам, які вже отримують субсидію чи пільгу, звертатися нікуди не потрібно – виплати на опалювальний сезон їм призначать автоматично.
Тим же, хто вперше звертається для отримання субсидії чи пільги на оплату житлово-комунальних послуг, до 30 листопада ц. р. подають документи:
- до ЦНАПу;
- особисто до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади;
-поштою до органу соціального захисту населення за місцем проживання;
-через портал «Дія».
Документи, які необхідно подати:
- заяву про призначення та надання житлової субсидії,
- декларацію про доходи та витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.
Звернутися за призначенням субсидії чи пільги на оплату житлово-комунальних послуг можна протягом усього опалювального сезону. Проте для отримання допомоги за весь сезон звернутись потрібно заздалегідь – до початку опалювального сезону чи протягом двох місяців після.
Станом на 31 жовтня цього року Головним управлінням Пенсійного фонду України в Закарпатській області відомості на виплату субсидій і пільг на оплату житлово-комунальних послуг вже надруковано і передано уповноваженим банківським установам та на поштові відділення.
Головне управління Пенсійного фонду України
в Закарпатській області